Sri Sathya Sai Baba: A Sathwikus táplálkozás |
Az ember háromféle gunával, vagyis alapvetõ tulajdonsággal bír: Sathwa (tisztaság, nyugalom), Rajo (harag, kapzsiság, lázas tevékenység) és Thamo (tunyaság, tompaság). Vannak, akik csakis szathvikus ételeket fogyasztanak, mások csak rajaszikust, míg ismét mások csak thamaszikust... |
Tovább...
|
|
Kirpál Singh: A vegetáriánus étrend szellemi vonatkozásai |
Az egyszerĂ» étel és a magasztos gondolkodás mellett, amely magas erkölcsiséggel és tiszta életvitellel párosul, a szervezet számára nincs szükség semmi olyan élénkítõ vagy serkentõ szerre, amivel manapság elárasztják a piacot. A fényĂ»zõ, ínyenc ételek fogyasztása nemcsak "lefullasztja" a gyomrot, hanem rendkívül veszélyes következményekhez vezet. |
Tovább...
|
|
Brij Mohan: A vegetáriánus étkezés és a tudat békéje |
Amikor vegetáriánus étrenden vagyunk, akkor a vér más minõségĂ»vé válik. A tiszta vegetáriánus étel magas rosttartalmú, ami hiányzik a nem vegetáriánus táplálkozásból. A termelõdõ tiszta vér gyorsabb anyagcserét eredményez, és kevesebb a veszteség, és így az embernek több energiája marad a magasabb életcélok elérésére. |
Tovább...
|
|
Ching Hai: Miért legyünk vegetáriánusok? |
Bár a gyilkolást legtöbbünk nem támogatja aktívan, a társadalom támogatásával kialakítottuk a rendszeres húsevés szokását anélkül, hogy valóban tudnánk arról, hogy mit tesznek azokkal az állatokkal, amiket megeszünk. Szentek és mások társasága Az írott történelem kezdetétõl láthatjuk, hogy növények voltak az emberek természetes táplálékai. A korai görög és héber mítoszok mind olyan emberekrõl beszéltek, akik eredetileg gyümölcsöt ettek. Az ókori egyiptomi papok soha nem ettek húst. Sok nagy görög filozófus, mint Platón, Diogenész és Szókratész, mind a vegetarianizmus szószólói voltak. |
Tovább...
|
|
Jan Van Rijckenborgh: Életvitel és vegetáriánizmus |
Az állati test és állati vér étererõkön kívül aurikus, vagy ösztönerõket is tartalmaz, sõt gyakran olyan erõket is, amelyek még ezeken is túlmennek. Magasabb szempontból az utóbbiak hatnak pusztítóan az emberi testre. A testet a földhöz kötik és erõsítik az ellenállását. Emiatt követeli meg a Szellemi Iskola tanulóitól a vegetáriánizmust. A szélsõséges vegetáriánizmus viszont veszélyes a tanuló számára, mert azáltal rendkívüli érzékenységi állapotok jöhetnek létre. |
Tovább...
|
|
Jan Van Rijckenborgh: A vegetáriánizmus fontossága |
Ahogyan az ember, bukása folyamán egyre mélyebbre süllyedt az anyagi életterületen, olyan mértékben igazította a táplálkozását mindenkori létállapotához. Néhány ezoterikus azt állítja, hogy ez a táplálékváltoztatás isteni vezetés alatt folyt le, de ez egyáltalán nincs így. Ahogyan az ember a bukását maga okozta, úgy választotta ki mindig élelmét is ennek megfelelõen. |
Tovább...
|
|
Ahimsa Paramo Dharma - A legfõbb Törvény a "nem-ártás" |
A jóga éppen a nem-ártás miatt a lakto-vegetáriánus étkezést ajánlja. Ma már kissé megfordult a sorrend: aki szeretne jógát gyakorolni, elõbb elmegy egy tanfolyamra, vagy vesz egy könyvet, ahol a raja jóga 3. és 4. lépésével, az asanakkal és a pranayamával (azaz a testgyakorlatokkal és a légzés uralásával kezdi), ám egy idõ után, ha komolyan és elszántan gyakorol, akkor szembesülnie kell azzal, hogy szükség van némi önfegyelemre, többek között a táplálkozás terén is. Mert a tapasztalatok szerint hosszú távon nem lehetséges a spirituális fejlõdés és a húsfogyasztás együtt. |
Tovább...
|
|
Anthony Strano: Az erõszakmentesség jelentése II. |
Amikor egy személy megérti ezeknek az alapelveknek a realitását, akkor az életstílusa természetes módon erõszakmentessé válik. Az érzelmeinkben erõszaktól szenvedtünk és másoknak is erõszakot adunk. Az érzelmi erõszak, mint a gyĂ»lölet, a bosszú, az elutasítás, ezek mind a megbocsátás hiányának okai, annak, hogy nincs tolerancia és nincs öntisztelet. |
Tovább...
|
|
Anthony Strano: Az erõszakmentesség jelentése I. |
Pitagorasz, ugyanúgy, mint az indiai szentek, hitte, hogy az erõszakos energia, ami a leölt állatokból jön, megsemmisíti a tudat békéjét és ennek az a következménye, hogy nem tudják elérni a realitást. Abban hittek, hogy a realitást csak akkor lehet elérni és azzal összekapcsolódni, amikor a tudat tiszta és áttetszõ. Bármilyen típusú erõszakosság a tisztaságot és átláthatóságot megsemmisíti. Azoknak, akik ehhez az iskolához akartak csatlakozni, jó karakterrel kellett rendelkezniük. |
Tovább...
|
|
|