A jóga 11 gyakorlati köre |
Patanjali 8 angájával szemben, mely a Rádzsa jóga „szellemi” útját mutatja, a jóga 11 köre magának a gyakorlásnak a különbözõ technikáit ismerteti, melyek együttes alkalmazása harmonikus összhangot teremt. Az ászanák gyakorlásakor igény ébred arra, hogy a tudattal is dolgozzunk, és szervezetünkkel együtt, megtisztítsuk az évek alatt felhalmozódott szennyezõdésektõl... |
Tovább...
|
|
TANTRA: Az önmegvalĂłsĂtás Ăştja |
Tanítása Shívától és feleségétõl, Parvatitól ered, eredeti leírását a Maha-Nirvana-Tantra Szent Irat õrzi. A Tantra a felébredés, a cselekvés útja, így tanítása a mai ember számára nagy jelentõségĂ». Jelentõs hangsúlyt fektet saját nehézségeid transzformálására, a magadon való munkára és arra ösztönöz, nézz szembe a halállal. Ez kicsit riasztó lehet, hiszen a mai kor embere a halálnak egyáltalán nincs tudatában. |
Tovább...
|
|
A jĂłga - mint egyetemes elv |
A Bhagavad Gítában Krisna így szól Arjunához: "A jógát én a Napnak adtam." Hogyan értelmezhetjük ezt? A Nap nem egy személy. A Nap a világegyetem egy része, amelynek fénye és energiája az élet feltétele és fenntartója. Ez az erõ vagy energia, amely egyesülés és tömörülés révén a Nappá lett, a jóga, amelyrõl Krishna beszél. A jóga elve sokkal õsibb tehát az emberiségnél, és nem az ember alkotta. A jóga egész tudománya abból az igénybõl fakad, hogy az ember választ akar kapni léte alapvetõ kérdéseire: Ki vagyok? Honnan jöttem? Merre tartok? Miért vagyok itt? Betöltöm-e a feladatom? |
Tovább...
|
|
A jóga - mint egyetemes spirituális út |
Nem számít, milyen valláshoz tartozunk, vagy nem tartozunk egyikhez sem, hiszen a jóga támogat mindenfajta pozitív gondolkodásban és pozitív életvitelben, egyesíti magában minden világvallás pozitív elveit: az erõszakmentességet, a megértést, mások segítését, a megbocsátást és szeretetet. |
Tovább...
|
|
A jógagyakorlatokban (asana) egyensúlyra törekszünk, és ha az egyensúlyt elértük, könnyedséget érzünk, mivel ilyenkor megfelelõ a bennünk lévõ feszültség mértéke, a yang és yin erõ között egyensúly jön létre. Ilyenkor az energia szabadon áramlik bennünk, a gyakorlat elvégzéséhez pedig minimális energiára van szükség. |
Tovább...
|
|
A Suraya Namaskara vagy Napüdvözlet |
A Surya Namaskara: A szanszkrit nyelvben a Surya szó Napot (mint égitest) jelent. A Namskara szó pedig szeretetteljes köszöntést, üdvözlést. A Surya Namaskara egy olyan jótékony hatású gyakorlatsorozat, amely a gyakorlót felkészíti az ászanák (testtartások) gyakorlására és azok hatását sajátos módon kiegészíti. Felfrissíti az egész test izomzatát és felgyorsítja a légzést ill. szívverést (ezáltal növelve az oxigénellátást) anélkül, hogy fáradságot vagy légszomjat idézne elõ. |
Tovább...
|
|
A Gheranda-Szamhitá Jógájában az egyik legfontosabb elem, mintegy központ a Jógában, a Pránájáma, amit idõnként a lélegzet szabályozásaként és visszatartásaként írnak le. A Gheranda itt foglalkozik az idõ és hely, a szabályozott táplálkozás kérdésével, a Nádik megtisztításával, a különbözó Pránákkal, Kumbhakával, azaz a valódi Pránájámával, ami nyolcágú: Szahita, Szúrjabheda, Uddzsájí, Sítalí, Bhasztríká, Bráhmarí, Múrccshá és Kevalí. Szintén leírja a titkos hangok létráját, amely megnyilvánul a Szádhaka láthatatlan anatómiájában, mint a Pránájáma gyakorlatban való jártasság, melyet a fejlõdés érdekében folytat. |
Tovább...
|
|
|