1970. május 5-én egy Bombay-tól 150 mérföldnyire lévĂľ tengerparti faluban, Nargolban, elérte ezt a tapasztalást és Sahasrara csakrájának megnyílását. Ezután utazni kezdett, hogy felébressze a Kundalinit az emberek tömegeiben. Így jellemezte a Sahasrara csakra megnyitását: "Úgy láttam a Kundalinit, mely az Ăsi ErĂľ bennünk, a Szentlélek bennünk, mint egy kinyíló teleszkópot. Ezután láttam az egész dolgot nyitva és sugarak nagy esĂľzuhataga kezdett folyni a fejemen keresztül, mindenütt." |
Tovább...
|
|
Sri Deep Narayan Mahaprabhuji |
"Szeress minden élĂľlényt legalább annyira, mint önmagadat." Sri Mahaprabhuji e mondata az emberiségnek szóló üzenetének lényege. "Szeretni" annyit jelent: megérteni, megbocsátani, segíteni, adni. Minden lény - ember és állat - az Úr gyermeke és az Ă része. Minden ember egy tehát Istennel és az egész teremtéssel. Az élet feladata, hogy felismerjük és megvalósítsuk az Igazságot a Földön. Ehhez fel kell adnunk egónkat, amely másoktól elválaszt, a szĂťk látókörĂť önzést, egységben és harmóniában kell élnünk minden élĂľlénnyel, az embereknek segíteniük és támogatniuk kell egymást. |
Tovább...
|
|
Hindu teremtĂŠstĂśrtĂŠnet |
Brahmá magába mélyedt, minden gondolatát erre az egy feladatra irányozta, és lassan elérte az összeszedettség legmagasabb fokát. Határtalan erĂľ töltötte el, s a tudata is mérhetetlenné tágult, értelme vakítóvá világosult. Ezt mind akarattá fogta össze, és teremteni kezdett. Megosztotta az Ákását, az Ăľsanyagot, a benne áradó mozgás erejét határozott célra irányította. Örvénylés kavarta meg az Ăľsanyagot. Létrejöttek a világok, a világok bonyolult rendszerei s a rendszerek körei; a betölthetetlen térben és az idĂľ határtalanságában. Így született a Három Világ. |
Tovább...
|
|
Satchitananda: A csend ĂŠrtĂŠke |
Csak az árnyékvilág mulandó, anyagias jelensége különbözteti meg a sötétséget a világosságtól, a földet a naptól, a csillagokat a holdtól, embereket az állatoktól, növényt a bogártól, sziklát a víztĂľl, hideget a melegtĂľl. De az én számomra mindez csak lárma, egyforma káprázata az anyagi életnek, mely értéktelen, mivel hogy mulandó, minden gyorsan tovatĂťnĂľ és változó, miként az álom. Én vagyok csak a valóság! Az elmúlhatatlan és örök lényeg! A változhatatlan és nem keletkezett, mindig megvolt és örökké fennálló Csend! melyben mint káprázat, illúziók színes álma jön elĂľ az élet és múlik el ismét. |
Tovább...
|
|
S. Sudesh: A karma tĂśrvĂŠnye |
Mindig cselekszünk. Vannak szubtilis és látható cselekedetek. A szubtilis cselekedetek a gondolat szintjén történnek; a gondolatok befolyásolják az érzéseinket, viselkedésünket és magatartásunkat. Lehet, hogy csendben, de kritizálunk másokat vagy haragot érzünk valami iránt. Ezek is cselekedetek. Tehát vannak cselekedetek a szubtilis síkon, amelyek hatással vannak testünkre és a tudatunkra. Ugyanúgy, ahogy ismerjük a természet törvényeit, fontos, hogy ismerjük a cselekedet törvényét is. Ha ismerem és követem a karma törvényeit, akkor szabad vagyok. Ha megsértem ezeket a törvényeket, akkor szenvedek. |
Tovább...
|
|
Egy tudĂłs ĂŠs egy jĂłgi beszĂŠlgetĂŠse IstenrĂľl |
Az elsĂľ lépés a csend és a koncentráció, de ez nemcsak a tudat koncentrációja, hanem a szívé is. Meg kell tapasztalni azt, hogy az igazság nemcsak egy intellektuális folyamat, de egy olyan folyamat, ami az egész személyt magával vonzza. Tehát, ott kell lennie a szeretetnek is. Egyszer Einstein azt mondta: "Én szilárdan hiszek abban, amit az Ăľsök is hittek, hogy csak a tiszta gondolat testesítheti meg a valóságot..." Ez azt jelenti, hogy valakinek a tudatát fel kell készítenie, érdemessé kell tennie arra... |
Tovább...
|
|
Londonban tanult jogot, ám odautazása elĂľtt önmegtartóztatási fogadalmat tett, melyhez egész életében hĂť maradt. Az indiai hagyományoknak megfelelĂľen korán (tizenkét évesen) nĂľsült, ezért elutazása elĂľtt már négy gyermeke volt. 1893-ban egy indiai cég jogtanácsosaként Dél-Afrikába utazott, ahol a hindu kisebbség szószólója lett. Ebben az idĂľben alakította ki filozófiai rendszerét, melyre egész pályafutása épült. |
Tovább...
|
|
Satchitananda: Nagy gondolkodĂłk ĂŠs a csend |
Nagy gondolkodók, bölcsek, mĂťvészek, szentéletĂť remeték mind kivonultak az emberi társadalom zajos, tülekedĂľ hajszájából, hogy a magány, a csend zavartalanságát felkeressék. A természetben, távol a városi élettĂľl, lelkük megnyugodott. Különösen a hosszú téli esték egyhangúságában. Nem látták maguk körül a világi életet, melyeknek szépségei vágyat keltve nyugtalanságra és küzdésre vezetnek. |
Tovább...
|
|
Ez a karmának nevezett ok-okozati törvény minden fejlĂľdésnek az alaptétele. Mindenkinek meg kell ennie a maga által ültetett fa gyümölcsét, legyen az akár édes, akár keserĂť. Másképpen fogalmazva: A tett életre kel, befutja a maga pályáját, és úgy tér vissza hozzánk, mint az elhajított bumeráng. A léleknek vállalnia kell minden cselekedetének a következményét, vagy a jelenlegi, vagy a következĂľ életében. A sors ritkán büntet azonnal, a számlát jóval késĂľbb szokta benyújtani, akkor, amikor a legkevésbé számítunk rá. |
Tovább...
|
|
|