Anthony Strano: Az erõszakmentesség jelentése II. |
Az erõszak nem egyszerĂ»en fizikai, mert létezik a tudat, az intellektus, az érzelmi és testi erõszak is. Ez a mai társadalom értékrendjének, a versengés, az ambíciók és annak a tudatosságnak az eredménye, hogy még többet birtokoljunk. A tudat félelmet, feszültséget, kapzsiságot teremt és ez végül stresszt eredményez. A tudat békétlenné válik, mert túl van terhelve a sok negativitással és eljön az idõ, amikor ez teljes összeomláshoz vezet. Ahol nincs béke, ott nem lehet tisztaság. Ott nem lehet helyes döntéseket hozni, amik az énnek és másoknak is hasznosak. A stressz és a mentális összeomlás megmutatkozik a tudat erõszakosságában. Az egyik fõ módja annak, hogy ezt a konfliktust megoldjuk, ha megváltoztatjuk az értékeket, a magatartást és a gondolatokat azzal, hogy pozitívabbá, toleránsabbá és önzetlenebbé válunk. Az intellektusunk, vagyis a megértésünk képessége akkor szenved az erõszaktól, amikor arrogancia van, amikor ragaszkodunk az ötleteinkhez és másokkal szemben kritikusak vagyunk. Mások felett ítélkezni, vagy õket felcímkézni, mindezek rossz érzéseket teremtenek, amik végül verbális és fizikai erõszakhoz vezetnek. A külsõ erõszak a gondolatokban indul és onnan, ahogy a dolgokat értelmezzük. Tehát, ahogy a megértésünk pozitív módon változik, az erõszak szintje is biztosan csökken. Az igaz megértés, bölcsesség abból jön, hogy megértjük, hogy az élet örökkévaló szabályait állandóan követni kell, amik az összes élet tiszteletét jelentik, hogy minden élõ dolognak joga van ahhoz, hogy létezzen és szabad legyen. Amikor egy személy megérti ezeknek az alapelveknek a realitását, akkor az életstílusa természetes módon erõszakmentessé válik. Az érzelmeinkben erõszaktól szenvedtünk és másoknak is erõszakot adunk. Az érzelmi erõszak, mint a gyĂ»lölet, a bosszú, az elutasítás, ezek mind a megbocsátás hiányának okai, annak, hogy nincs tolerancia és nincs öntisztelet. A pszichológiai és mentális összeomlás az érzelmi erõszak eredménye. A negatív érzelmek, legyen ez az én, vagy mások iránt, nagymértékben összekapcsolódnak az önbecsülés és az öntisztelet hiányával. Néhány ember oly mértékben beleragadt abba, hogy mi a helytelen, mi a rossz, azért, mert állandóan másokat ellenõriz és kritizál és elfelejti, hogy önmagát nézze. Tehát, ekkor hiányzik a kapcsolataiból a szeretet és a könyörület. A szeretet hiánya a béke hiányát jelenti és a béke hiánya erõszakot jelent. Ez az erõszak vált az emberek kultúrájává. Ez az, ahol ma tartunk. Szerencsére sok ember kezdi felismerni, hogy valaminek meg kell változnia, elsõsorban önmagában. A gondolataink, a megértésünk, az érzéseink, a tetteink most meg kell, hogy teremtsék a béke kultúráját. Többé nem szabad fenntartanunk az erõszakosság kultúráját. Ott van az erõszak a test iránt. Mi azok vagyunk, amit eszünk. Ha mi erõszakos energiát veszünk magunkhoz, akkor mi is biztos agresszívak és erõszakosak leszünk másokkal. Az ételt általában a legjobb orvosságként írják le, mind a fizikai, mind a mentális betegségek kapcsán. Az étel, attól függõen, hogy mit eszünk, lehet orvosság, de lehet méreg is. Ehhez kapcsolódva sok tett, amit mi ma normálisnak tekintünk, természetellenes és betegséghez, összeomláshoz vezet. Például: a tüdõnk arra van, hogy a testünket és az agyunkat oxigénnel lássa el. A dohányzás is egy formája a test nem tiszteletének. Mi azt helytelen módon használjuk. Ez a helytelen használat is egy erõszak, ami végül egyensúlytalansághoz vezet. Az erõszak általában két szinten történik, önmagunk, vagy mások elnyomásában. Amikor az emberek másokat elnyomnak, mert azt gondolják, hogy õk magasabb rendĂ»ek és, hogy nekik joguk van mások ellenõrzéséhez, ez a hatalom, az erõ helytelen használata, ami gyakran megtörténik a vallásokban, a politikai és személyes életünkben és ez nagyon gyakori volt a történelem során. Ezért van az, hogy minden ország történelme tele van forradalmakkal, amik felszabadulást, szabadságot kívántak. Akkor van elnyomás, amikor ott a kisebbségi érzés, amikor az emberek másoknak és a körülményeknek megengedik, hogy ellenük erõszakot használjanak, annak bármilyen formáját is. Az elnyomás az emberi létezés természetellenes állapota és ezért nincsen béke, boldogság és ilyen állapotban nem lehet ott a teljesség érzése sem. Ahhoz, hogy önmagunkat eltávolítsuk az erõszaktól, szükség van arra, hogy lefegyverezzük önmagunkat. Lefegyverezzük a szemeinket attól, hogy kritikusan nézzünk és megtanuljunk másokat pozitívan látni. Méltányoljuk a jó minõségeiket, és ne ragadjunk bele mások gyengeségeibe. Le kell szerelnünk a füleinket azzal, hogy valóban meghallgatjuk, amit a másik mond és akkor nem lesz hely a félreértéseknek. (Ez az empátia képessé tesz minket arra, hogy másokkal valóban kommunikáljunk, mert máskülönben mi csak hallgatunk, de csak azt halljuk meg, ami nekünk is kedvezõ és ezért van az, hogy olyan gyakran félreértjük a másik szándékait. Ez manapság nagyon gyakori.) És le kell szerelnünk a legerõteljesebb fegyverünket, amivel rendelkezünk, a nyelvünket. (A szavak lehetnek hidak, amivel másokat elérhetünk. Kifejezzük önmagunkat, a másikat bátorítjuk, de ugyanakkor, ha ott vannak a rossz érzések és az önzõ szándékok, akkor a szavak olyanok, mint a mérgezõ nyíl, ami a másikat megsebzi.) Hogyan tudjuk ezeket a változásokat megteremteni és ellépni az erõszakosság szokásától? Ez a mi személyes választásunktól függ. A választás önmagában is egy nagy erõ, amit gyakran nem ismerünk fel. Amikor az életünkben van egy másik cél, amikor eldöntjük, hogy a tudatunkat és az intellektusunkat pozitív módon fogjuk használni, akkor a tudatosságunkba beültetjük a változás magját. De erre a magra figyelnünk kell azzal, hogy szellemi tudással és a csend fényével locsoljuk. A fejlõdéshez szükségünk van tudásra, csendre és szeretetre. Lényegében errõl szól a meditáció is. A meditáció egy olyan folyamat, amiben elkezdjük önmagunkat gyógyítani azzal, hogy megismerjük önmagunkat. Becsülettel és toleranciával megvizsgálom mindazt, amit meg kell változtatnom, és valamit tenni kezdek. A panaszkodás abbahagyása és a változás elkezdése már fejlõdés. A csend, amit a Raja jóga meditációban gyakorlunk, kapcsolat az igazi énnel és a lélek eredeti minõségeivel. Másodsorban, kapcsolat a tiszta béke Örökkévaló Forrásával az Univerzumban, a Legfelsõbb Lénnyel. A Lénnyel, aki soha nem erõszakos, nem számít, hogy a vallások mit mondtak nekünk Vele kapcsolatban. Ez a Tiszta Lény soha nem büntet, soha nem ítélkezik. Nem teremti meg a poklot és a szomorúságot. Ă• erõszakmentes. Felismerjük, hogy mindaz, ami ezen a világon, ezen a Földön igaztalan, szomorú és fájdalmas, nekünk, emberi lényeknek a teremtése, akik elfelejtettük, hogy tiszteljünk másokat, tiszteljük önmagunkat. A csend gyógyít. A csend feltölt minket a béke és szeretet pozitív erejével és ezáltal az erõszak, amit a tudatlanság okozott, fokozatosan szertefoszlik. A csend, a bölcsesség és a Tiszta Forrással való kapcsolat képessé tesz minket arra, hogy valóban békések legyünk másokkal és a Kozmosszal is egyensúlyban maradjunk. Szerzõ: Anthony Strano Fordította: Szabó Marianna - www.bkwsu.hu |